Po co integrować sztuczną inteligencję (LLM) w firmie?

LLM czyli duże modele językowe potrafią podany materiał analizować i rozumieć na poziomie zbliżonym do ludzkiego. Mają one szerokie zastosowanie nie tylko w branży IT. Mogą pomóc w generowaniu dokumentacji technicznej czy kodu, aż po analizę danych systemowych.

Automatyzacja dokumentacji i wsparcie programistyczne

Przykład zastosowania:

Programowanie z wykorzystaniem narzędzi takich jak GitHub Copilot czy Cursor to w większości firm standard. Narzędzia te poza pomocą w generowaniu kodu, pozwalają na szybsze zrozumienie i wdrożenie się w nowe technologie.

  • Przyspiesza się proces tworzenia kodu
  • Ułatwia się utrzymanie dokumentacji
  • Pozwalają na szybsze wdrożenie w technologie

Inteligentne chatboty i wsparcie IT

W obszarze obsługi klienta oraz wsparcia IT coraz częściej spotykamy chatboty oparte na LLM. Takie systemy są w stanie:

  • Odpowiadać na pytania użytkowników – analizując zgłoszenia i generując precyzyjne odpowiedzi.
  • Automatyzować procesy zgłoszeniowe – przekierowując bardziej złożone problemy do specjalistów, co podnosi efektywność działu wsparcia.

Analiza logów i generowanie raportów

Kolejnym obszarem, w którym LLM znajdują zastosowanie, jest analiza danych. Analiza logów systemowych oraz generowanie raportów staje się coraz bardziej skomplikowana wraz ze wzrostem ilości danych, natomiast LLM będą stanowić świetne wsparcie w tej czynności. LLM mogą pomóc w:

  • Przetwarzanie dużych zbiorów danych – analizując logi, identyfikując anomalie i proponując potencjalne rozwiązania.
  • Generowaniu raportów – na podstawie zebranych danych, które są przydatne dla administratorów systemów oraz menedżerów ds. bezpieczeństwa.
Scroll to Top